آيا براي شما هم اتفاق افتاده که، برگه اي را با پرينتر خود چاپ کنيد ولي بعد از دستور پرينت، دستگاه شما هيچ فعاليتي انجام نميدهد؟ نگران نباشيد، ما براي شما راهکارهايي را پيشنهاد ميکنيم تا با انجام آنها بتوانيد ايراد پرينت نگرفتن پرينتر را حل کنيد.
1- ابتدا يک بار پرينتر و کامپيوتر (لپ تاپ يا دسکتاپ) خود را خاموش و روشن کنيد.
2- کابل اتصال پرينتر با کامپيوتر (کابل USB) را جدا کرده و دوباره نصب کنيد و يا آن را تعويض کنيد.
3- اگر اتصال از طريق وايرلس است، يک بار مودم خود را خاموش و روشن کنيد.
4- از READY بودن پرينتر خود مطمئن شويد. اگر پرينتر شما صفحه نمايش دارد، مطمئن شويد که پيغام خطايي را نشان نميدهد و کلمه READY را بر روي صفحه نمايش، نشان دهد. اگر هم صفحه نمايش ندارد و فقط چراغ هاي LED دارد مطمئن شويد که چراغ سبز روشن است و چراغ نارنجي چشمکزن نباشد.
5- تستهاي داخل پرينتر را گرفته و مطمئن شويد که دستگاه از نظر سخت افزاري سالم باشد. براي تست دستگاههايي که صفحه نمايش دارند، از منوي دستگاه وارد منوي REPORT شده و يکي از گزينه ها را براي پرينت انتخاب کنيد و در پرينترهاي داراي پنل کليدي دکمه به رنگ سبز يا علامت کاغذ را فشار دهيد.
6- از کنترل پنل وارد قسمت Device and Printer شده و از نصب بودن پرينتر خود مطمئن شويد. اگرنصب بود؛ آي پرينتر شما بايد پر رنگ باشد و علامت هشدار (به رنگ زرد) روي آن نباشد. اگر هم آي پرينتر شما در ليست نبو، درايو پرينتر خود را دوباره نصب کنيد. فقط به هنگام نصب بايد کابل USB از پرينتر جدا شده باشد و در حين نصب درايور، کابل متصل شود و حتما هنگام نصب، اينترنت خود را قطع کنيد. در صورت نداشتن درايور پرينتر خود به اينجا مراجعه کرده و آخرين درايور پرينتر خود را دانلود کنيد.
تعمير و مشاوره تخصصي انواع برندهاي پرينتر در فالنيک
در صورتي که در پرينت گرفتن اسناد خود به مشکل برخورد کرديد و يا تعمير پرينتر خود، با کارشناسان فالنيک در ارتباط باشيد. همراه با 6 ماه گارانتي معتبر ايران اچ پي بر روي تمامي تعميرات
ثبت تيکت
7- از کنترل پنل وارد قسمت Device and Printer شويد و روي آي پرينتر خود راست کليک کرده و See What’s Printing را انتخاب کنيد و از منوي پرينتر، گزينه Cancel All Documents را انتخاب کنيد تا فايل هاي ارسالي و پرينت گرفته نشده از حافظه کامپيوتر پاک شوند.
8- اگر پرينتر پيغام خطا دارد آن را برطرف کنيد و دوباره تست کنيد. مانند نداشتن کاغذ – گير کردن کاغذ داخل دستگاه – تمام شدن کارتريج.
9- اگر با انجام مراحل بالا باز موفق به گرفتن پرينت نشديد دستگاه خود را روي يک کامپيوتر ديگر نصب کرده و تست کنيد و در صورت نتيجه نگرفتن، با شرکت خدمات و پشتيباني محصول خود تماس بگيريد.
درباره این سایت